Print

Tens la grip? Consells per combatre-la de manera eficaç

Tens la grip? Consells per combatre-la de manera eficaç

Especialment durant els mesos d’hivern, i davant les baixades brusques de temperatura, el nostre organisme pot estar exposat a contraure una de les malalties més comunes: la grip. La grip és una infecció de tipus víric que ataca essencialment les vies respiratòries, produint febre, mal de cap, mal de gola, dolors musculars i una sensació de malestar general.

Aquesta malaltia es pot encomanar des d’uns dies abans de notar els primers símptomes fins 4 o 5 dies després de la seva aparició. En alguns casos pot arribar a durar més d’una setmana però, seguint una sèrie de consells, podem ajudar a combatre-la més ràpidament i atenuar-ne la simptomatologia.

Què podem fer per recuperar-nos abans d’una grip? Quines mesures podem prendre?

• Descansar i dormir. La grip provoca un fort cansament i fatiga, i necessitarem descansar i dormir més del que és habitual. Hem d’escoltar el nostre cos.

• Incrementar la ingesta de líquids. La grip és una malaltia infecciosa i, per tant, el nostre organisme necessitarà expulsar les toxines. La millor manera de fer-ho és incrementant la ingesta de líquids, ja sigui en forma d’aigua mineral, infusions, brous... A més a més, amb això ajudarem a mantenir hidratades les nostres vies respiratòries.

• Inhalar vapor d’eucaliptus. Fer-ho durant uns 10 minuts 3 vegades al dia, ens ajudarà a descongestionar i hidratar les vies respiratòries.

• Seguir una dieta adequada. Lluitar contra una infecció requereix més energia de l’habitual. Per aquest motiu, el nostre organisme es posa en ‘mode dieta’, amb l’objectiu de gestionar les reserves. Si ingerim aliments que necessitin més energia per digerir-se, provocarem que el nostre cos faci un sobreesforç. Per això cal evitar, en la mesura del possible, les farines, la carn vermella, els sucres refinats i els greixos. És millor optar per les verdures cuites, sopes, peix blanc i molta fruita, ja que ens aporten moltes vitamines i minerals. Si a més els prenem tebis, estimularem la salivació i contribuirem a suavitzar la tos i el mal de gola.

• Consumir vitamina C. Prendre regularment àcid ascòrbic (vitamina c) ajuda a reforçar el sistema immunològic i pot atenuar la intensitat d’una infecció viral. La millor manera de prendre’n és amb un bon suc de taronja acabat de fer.

• Alleujar els dolors musculars i articulars que comporta la grip. Es pot aconseguir prenent un bany calent que podem completar amb unes gotes d’olis essencials d’eucaliptus o menta.

• No consumir tabac ni alcohol. Són elements tòxics que debiliten el nostre sistema immunitari, afavorint una possible complicació a les vies respiratòries.

• Antitèrmics. Cal prendre antitèrmics només quan sigui necessari i seguint les instruccions del metge.

• Antibiòtic. Tampoc s’ha de prendre antibiòtic si no ens el recepta el metge. Cal no oblidar que la grip la provoca un virus, i els antibiòtics només son efectius per als bacteris.

• Rentar-se les mans sovint. Cal fer-ho almenys durant 30 segons i amb aigua calenta i sabó, després d’anar al lavabo, abans de preparar el dinar, i després d’esternudar i tossir.

• Ventilar les estances. Obrint les finestres ventilarem l’espai i podrem oxigenar-nos millor.

• Tossir tapant-nos la boca. Cal estossegar protegint la boca amb un mocador de paper, per així evitar contagiar les persones que ens envolten.

 

consells per combatre la grip

Comentaris

Deixa el teu comentari:



Normes de participació