Setmana del Cor: '10 Consells per menjar cardiosaludable'

CARTELL MENJAR SALUDABLE

Seguint aquests consells i mantenint uns hàbits de vida saludables, amb l’adequat exercici físic, lliure de fums i d’estrès, ajudaràs el teu cor a sentir-se millor. Menjar sa, ordenat i a les teves hores és la millor prevenció que hi ha.

VIGILA LES CALORIES

Ajusta el contingut calòric de la teva alimentació a les teves necessitats reals. Les calories de la teva dieta derivades dels greixos mai han de sobrepassar el 30% del total del dia.

OLI D’OLIVA VERGE EXTRA

Preferible sempre l’oli d’oliva verge extra, per la seva riquesa en àcids grassos monoinsaturats i propietats antioxidants, a la resta d’olis vegetals i per descomptat als greixos d’origen animal.

CARNS VERMELLES, SOTA CONTROL

Redueix el consum de proteïnes d’origen animal, substituint-les per llegums i cereals integrals. Les proteïnes mai han de sobrepassar el 15% de les calories de la teva dieta. D’entre les proteïnes d’origen animal, redueix el consum de carns vermelles i augmenta el de peixos, especialment, el de blaus.

MILLOR, LLET SEMIDESNATADA

Substitueix la llet sencera per llet semidesnatada o desnatada. Consumeix formatges tendres enlloc de grassos o curats.

MODERA EL CONSUM D’OUS

Limita el consum de gemmes d’ou a 2 o 3 per setmana. Les clares poden prendre’s sense limitació i barrejar-se amb les gemmes per a fer truites, regirats de truita i salses.

VERDURES, SENSE RESTRICCIÓ

Pren cada dia un bon plat de verdures fresques o una bona amanida. Les verdures han de ser la base de la teva alimentació junt amb els cereals i els llegums. Escull sempre els aliments integrals davant dels refinats. L’aportació suficient de fibra és una de les claus per a la salut cardiovascular.

FRUITES

Pren cada dia almenys un parell de peces de fruita fresca. Especialment recomanat per començar el dia. És recomanable el consum de 5 peces de fruita i/o racions de verdura al dia. Recorda: productes frescos, locals i de temporada.

L’AIGUA COM A BEGUDA PRINCIPAL

Beu prou aigua abans dels àpats per hidratar el cos, no durant el menjar. No beguis durant els àpats refrescos àcids o endolçats. Evita el consum d’alcohol o no excedeixis un consum moderat <30mg en homes i de <20mg en dones.

SUCRE I SAL, A MÍNIMS 

Evita el consum de sucre i sal. No oblidis que el sucre i la sal es troben ja als aliments processats.

PRODUCTES NATURALS, FOMENTA’LS

Escull sempre els productes naturals davant dels processats o industrials. Quan vagis a comprar un producte preparat, llegeix l’etiqueta d’informació nutricional i tingues en compte o valora els continguts en greixos saturats, colesterol, sucre i sodi.

 

Descarrega el Cartell amb els 10 Consells:


Comentaris

Deixa el teu comentari:



Normes de participació