Dia mundial del cor: Consells per mantenir un cor sa

Dia mundial del cor: Consells per mantenir un cor sa

Segons dades de la Fundación Española del Corazón, les malalties cardiovasculars són la principal causa de mortalitat al món i les responsables d’una de cada sis baixes laborals.

En bona mesura, aquesta tipologia de patologies estan directament relacionades amb els aliments que es consumeixen i amb l’exercici físic realitzat. Per això, és important dur a terme uns mínims hàbits saludables amb l’objectiu d’evitar qualsevol possible “risc ocult”.

Des d’Egarsat, t’oferim una sèrie de consells per ajudar-te a dur un estil de vida cardiosaludable:
1.    Dieta Mediterrània: segueix una dieta lleugera i variada per contribuir a potenciar la teva salut, longevitat i qualitat de vida.

2.    Exercici físic: realitza activitat física de forma moderada i amb regularitat, sempre tenint en compte l’estat de salut i les teves pròpies característiques físiques. Amb això, aconseguiràs aprimar-te si ho necessites, reduir el greix corporal sobrer i millorar la cardiovascular i la capacitat pulmonar. A més a més, fer exercici influeix positivament en l’estat d’ànim, millorant l’autoestima, la qualitat del son i el benestar general de la persona.

3.    Descans: deixa temps lliure per fer activitats d’oci, hobbies i dorm les hores necessàries. L’acció de dormir resulta més reparadora si se segueixen horaris regulars, s’eviten les substàncies excitants a partir de la tarda (cafè te, cola…), el dormitori està aïllat de sorolls i llums i es procura aparcar les preocupacions. Per afavorir un descans reparador, fes de la teva habitació un lloc amb ambient agradable i tranquil.

4.    Fes-te anualment un control mèdic preventiu.

5.    Evita el consum de substàncies tòxiques o addictives com el tabac, alcohol o qualsevol tipus de droga. Per deixar el tabac, és aconsellable comptar amb la supervisió del teu metge de capçalera, que t’oferirà un reforç positiu a l’hora d’abandonar aquest hàbit. A més, farà el seguiment del procés, receptarà el tractament més adequat (xiclets amb nicotina, pegats, comprimits per llepar…), i t’informarà sobre els possibles símptomes d’abstinència que poden anar-hi associats.

6.    Actitud positiva: crea un ambient sa al teu voltant, procurant tenir una llar en la qual et trobis a gust. Fomentar les relaciones personals sanes, intentar posar límit a l’estrès i cultivar el positivisme, t’ajudarà també a viure de manera més saludable. 

 

Descarrega't els consells:

 

 

Egarsat Salud Dia mundial del cor

Comentaris

Deixa el teu comentari:



Normes de participació