Com hidratar-se correctament a la feina?

Com hidratar-se correctament a la feina?

 

L’arribada de la calor fa que el nostre cos perdi elevades quantitats d’aigua a través de la suor i de la respiració. Per aquest motiu, durant tot l’any però especialment als mesos d’estiu, és molt important incrementar la ingesta de líquids per evitar la deshidratació.

 

La deshidratació és un estat de desequilibri corporal que pot tenir serioses repercussions en l’organisme. Una quantitat insuficient de líquids en el cos s’associa a un major risc de possibles caigudes, infeccions urinàries, formació de càlculs renals o mal de cap, entre d’altres. A nivell laboral, una pèrdua de líquids moderada (al voltant del 2.8% de pèrdua de pes) pot alterar el rendiment laboral, ja que pot desencadenar en dificultat en la concentració, somnolència, marejos, i fins i tot espasmes musculars o problemes d’equilibri en pèrdues superiors al 9% del pes corporal.

 

L’aigua representa un valor mitjà aproximat d’entre el 55% i el 60% del pes corporal total. A diari, es produeixen pèrdues obligatòries d’entre un 5% i un 10% de l’aigua corporal que, si no són compensades correctament, podrien arribar a produir trastorns que afectin la nostra presa de decisions i funció cognitiva, traduint-se en un descens de productivitat i augment del risc laboral podent, en casos extrems, posar en perill la nostra vida.

 

Las variables que defineixen els nivells correctes d’aportació d’hidratació per a cada persona depenen no només de cadascú en característiques com el sexe o l’edat, sinó també de factors ambientals com la temperatura i la humitat relativa, o de les característiques pròpies del lloc de treball.

 

Per tot això, mantenir una pauta correcta d'hidratació durant el dia, no només pot prevenir riscos laborals, sinó que pot generar un increment de la productivitat suficient com per compensar els descansos recomanats que es realitzen durant la jornada laboral. Això és així, sobretot davant d’ambients amb una gran càrrega de feina física o intel·lectual, o en llocs calurosos amb aire condicionat, ja que aquest propicia la sequedat ambiental.

 

En termes generals, la ingesta adequada de líquids diària, per a un home amb una feina sedentària, oscil·la entre 1,2L a 2,5L. Si practica alguna activitat física moderada, augmenta fins als 3,2L. A continuació, t’oferim uns consells dirigits a mantenir uns nivells d’hidratació òptims:

  • Beu força aigua durant els àpats i entre aquests.
  • Opta per l’aigua i altres begudes refrescants sense sucres afegits.
  • Menja habitualment fruita, verdura, sopes i altres aliments amb un alt contingut d’aigua.
  • No confiïs únicament en la sensació de set per beure, tingues una ampolla d’aigua o líquid a mà al lloc de feina.  
  • Mantingues les begudes a temperatura moderada, ja que afavoreix una major ingesta de líquids.
  • Escull les begudes d’acord amb el nivell d’activitat física i de vida.
  • Augmenta la ingesta de líquids en època de calor i abans, durant i després de l’exercici físic i esport.
  • Tingues en compte que l’equivalent a 8/10 gots de líquid al dia és una bona referència per a un consum saludable.
Hidratacio a la feina

Comentaris

Deixa el teu comentari:



Normes de participació