10 claus per minimitzar la síndrome postvacacional

10 claus per minimitzar la síndrome postvacacional

Deixar enrere els dies de vacances no resulta senzill per a tothom. I és que, reincorporar-se a la feina i a les rutines i obligacions que implica després dels dies d’oci i desconnexió comporta, per al 30% dels espanyols, l’anomenada ‘síndrome postvacacional’.

 

Els símptomes que solen caracteritzar aquest procés adaptatiu a la vida laboral poden englobar la tristesa, els mals d’estómac o el malestar general, fins l’apatia, la irritabilitat, el desànim o l’insomni. 

 

Prevenir o minimitzar aquests símptomes pot ser més senzill si se segueixen una sèrie de consells higiènics per a fer més lleu la ‘tornada al cole’:  

 

1 | Tornar de les vacances 3 o 4 dies abans de reincorporar-se a la feina per habituar-nos, progressivament, a l’entorn quotidià. D’aquesta manera, podrem adaptar-nos també a l’horari de descans i de son rutinaris.  

2 | Si és possible, es recomana no tornar a la feina un dilluns. Començar a partir de mitja setmana, ens farà més lleugers els primers dies per la major proximitat del cap de setmana següent, reduint l’impacte psicològic. 

3 | El primer dia, tranquil. El primer dia de tornada a la feina ha de ser considerat una jornada laboral més, en la qual cal posar-se al dia del succeït mentre s’estava de vacances i el que estava programat fer. També ha de ser un dia de retrobament amb companys i amics, amb els quals hi ha coses a explicar-se. Cal no oblidar que és impossible liquidar en un sol dia totes les tasques pendents, que hauran de posar-se com a objectiu per a les properes jornades.  

4 | La implicació augmenta la motivació laboral. Marcar-se nous objectius o millorar les coses a la feina dins de les competències de cadascú, ajuda a renovar la mentalitat laboral i a anar a la feina amb més il·lusió. 

5 | Practicar esport. Dur a terme activitats esportives ens permetrà reduir l’estrès, millorar la salut i alliberar les proteïnes responsables de la felicitat, les endorfines.

6 | Alimentació saludable. Cal parar atenció a l’alimentació, reduint especialment les begudes amb cafeïna, que augmenten l’estrès, i l’alcohol, que és un depressiu que pot augmentar l’apatia.

7 | Distribució del temps. El temps ha de ser assignat de manera raonable, per tal que permeti una estona de diversió cada dia, ja que les aficions ajuden a disminuir l’estrès.

8 | Queden més dies festius per endavant. Cal no oblidar que, malgrat s’hagin acabat les vacances, encara queden alguns dies festius i els caps de setmana com a espais d’oci personal.

9 | Millor no estar pendent. És preferible no mirar massa el rellotge durant la jornada laboral els primers dies. 

10 | Sense pensaments negatius. Cal procurar evitant tot pensament que no sigui positiu, substituint-lo per altres que resultin motivadors, evitant centrar-se en les vacances que s’acaben de deixar enrere.

 

 

Descarrega't els consells:

10 claus per minimitzar la síndrome postvacacional

Comentaris

Deixa el teu comentari:



Normes de participació